کتابخانه عمومی آیت الله احمدی شهرکرد
کتابخانه عمومی آیت الله احمدی شهرکرد

کتابخانه عمومی آیت الله احمدی شهرکرد

پیشنهاد کتابخوانی مرداد ماه

                                                                                                                                                                                                                                                    کتاب در و صدف نوشته محمد شجاعی

روز هفدهم  دی ماه هر سال یادآور سالروز کشف حجاب در دی ماه سال 1314 هجری شمسی در دوره سلطنت رضا خان است . به همین مناسبت کتاب ارزشمند «درّ و صدف» تالیف استاد محمد شجاعی را معرفی می کنیم . این کتاب که پیرامون موضوع حجاب نگاشته شده در چهار بخش  مباحث دینی، اجتماعی و سیاسی به رشته تحریر درآمده است. با توجه به بحث بر انگیز بودن موضوع حجاب در بین طرفدارانش در داخل وخارج کشور وگاه سهل انگاری و یا جهل برخی مسلمانان در این باب، نگارنده محترم سعی بر این دارد که خواننده را به تفکر و تأمل در چرایی و چگونگی این تکلیف الهی دعوت کند...




خورشید می ماند (روایتی داستانی از زندگی شیخ بهایی) نوشته کامران پارسی نژاد


شیخ چشمان خود را بست. همه‌چیز به رنگ دیگری شد. آخرین صدایی که شنید، صدای اذانی بود که از گلدسته‌های مسجد می‌آمد. به آرامی چشم گشود. فاطمه و یاران خود را دید. در آخرین دم شنید که میرداماد می‌گفت: خورشید، عاقبت در ایران ماند. کتاب حاضر روایتی داستانی از زندگی شیخ بهایی است که با کودکی شیخ در مکتب‌خانه آغاز می‌شود و با غروب زندگی‌ وی به سرانجام می‌رسد. نویسنده ضمن استفاده از منابع و مستندات محکم تاریخی، از خیال و داستان‌پردازی خویش در نگارش بهره برده است.


کتاب عباس دست طلا نوشته محبوبه معراجی پور

. این کتاب نگاهی به عملکرد بسیجیان فنی و تعمیر کار واحد پشتیبانی و تدارکات سپاه پاسداران در دوران هشت سال دفاع مقدس دارد.خاطره نگار اثر، ماجرا ها را از زمانی که کمتر از دو ماه از آغاز جنگ تحمیلی عراق علیه ایران گذشته، آغاز می کند. عباس علی باقری با مروری کوتاه بر زندگی اش و دودلی های خود برای حضور در جبهه ها، از زمانی می گوید که تصمیم می گیرد برای دو هفته به جبهه برود و ببیند در آن جا چه کاری از دستش برمی آید.اولین اعزام باقری هجدهم آبان ماه سال 1359 است. به همراه چند نفر از دوستانش وارد پادگان ارتش در اسلام آباد می شوند. محلی که خودروهای خسارت دیده از انفجارها توسط تعمیرکاران شرکت خودرو سازی ایران ناسیونال تعمیر می شوند و عباس علی باقری و دوستانش که قرار است توانایی خود را در کار ثابت کنند، جیپی را که چپ کرده تعمیر می کنند. توانایی و سرعت آن ها باعث شهرت شان می شود. پس از گذشت یک ماه ونیم از بازگشت آن ها از جبهه ها، باقری تصمیم می گیرد تیمی فنی و حرفه ای را برای تعمیر خودرو ها به جبهه ها ببرد. یافتن این نیرو های ماهر و مجاب کردن آن ها بخش مهمی از کتاب «عباس دست طلا» است و به نوعی انگیزه مردم برای حضور در جبهه ها و چرایی شرکت نکردن برخی افراد در دفاع مقدس را بیان می کند.



کتاب قصه ما مثل شد به قلم آقای محمد میر کیانی نوشته شده است. این کتاب شامل پنج جلد است که انتشارات آستان قدس رضوی به نشرآنرا چاپ و منتشر کرده است.

در سرزمین ما ایران قصه های خواندنی و دلپذیر که از روزگاران گذشته به یادگار مانده بسیار است، ولی قصه هایی که مثل شده اند، طعم و مزه ی دیگری دارند. این قصه های شیرین و شنیدنی، سرگذشت و زندگینامه ی بعضی از مثل هاست. با این حال هیچکس نمی داند، قصه ی این مثل ها از کجا آمده اند. به هر جال برخی از آنان روایت های واقعی از زندگی بزرگان و برخی از آن از روایات و اشعار ادیبان کهن ایران زمین و برخی دیگر از دهان مادربزرگ ها و پدربزرگ ها نسل به نسل نقل شده است.

مجموعه کتاب «قصه ما مثل شد» که توسط محمد میرکیانی نگاشته و محمدحسین صلواتیان تصویرگری آن را بر عهده داشته نخستین بار در سال 1384 توسط به نشر در قطع وزیری کوتاه به چاپ رسید و تاکنون 13 نوبت چاپ را از سر گذرانیده است.

در این مجموعه پنج جلدی که در سال 1386 عنوان کتاب برگزیده سال را نیز دریافت کرده، تعداد 110 قصه از قصه مَثل های فارسی برای نوجوانان به زبان ساده و روان گردآوری و بازنویسی شده است.





نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.