کتابخانه عمومی آیت الله احمدی شهرکرد
کتابخانه عمومی آیت الله احمدی شهرکرد

کتابخانه عمومی آیت الله احمدی شهرکرد

معرفی 4 عنوان کتاب ( پیشنهاد کتابخوانی شهریورماه )


   معرفی کتاب  " امیر گل ها "                                                                                                 

شرحی مختصر از زندگی، شخصیت و آراء و سیره حضرت علی(ع) با استناد به آیات و روایات در این اثر ارائه شده است. در فصل اول شمایل ظاهری حضرت علی و رفتار او در خفتن، خندیدن، خوردن، نوشیدن، آراستگی ظاهری، بهداشت، پاکدامنی، شکیبایی و مدیریت ارائه شده، سپس مجموعه‏ای از فعالیتهای اقتصادی، فرهنگی، عبادی، سیاسی و شرکت آن حضرت در امور اجتماعی و امور خیریه ارائه شده است. سیره حضرت علی و جلوه‏های اندیشه‏های آن حضرت درباره خدا، طبیعت، حیوانات و همزیستی و روابط اجتماعی در فصلهای بعدی بحث شده است.


معرفی کتاب "جانستان کابلستان"                                                                      


رضا امیرخانی در سال 88 سفری چند روزه به افغانستان داشت که حاصل این اتفاق یک سفرنامه با نام "جانستان کابلستان" شده است. این سفر که یک مسافرت شخصی و برای ملاقات با چند دوست افغان و دیدار از شهرهای مهم این کشور بود با ماجراهای غیرمنتظره و جالبی برای این نویسنده همراه شد که این ماجراها گاهی هیجان انگیز است، گاهی طنزآلود و گاهی هم به آشکار شدن حقایق دردناکی می انجامد.
در این سفرنامه امیرخانی تنها در محدوده سفرش به افعانستان نمی ماند، بلکه به تاریخ و آینده، سیاست و اقتصاد و وقایع روز و گاه موضع بندی درباره اتفاقاتی معطوف می شود که این نویسنده همیشه در برابرشان سکوت کرده است.


معرفی کتاب" فصل پنجم سکوت" برای نوجوانان                                                          

 

مرتضی پسر هفده ساله و ملقب به «مرتضی گاری» است که در جنوب شهر در منطقه فقیرنشین به اتفاق پدر و مادرش زندگی می‌کند. پدر و مادر نسبت به تحصیل وی بی‌تفاوت هستند و مرتضی در کلاس چهارم مشغول به تحصیل است. او بیشتر اوقات خود را به همراه دوستانش به خوشگذرانی، فوتبال، خلاف‌های کوچک و... می‌گذراند. روزی به طور اتفاقی «فرشته»، دختر نوجوان محلّه را می‌بیند و او را ناخواسته تعقیب می‌کند. فرشته به بازار و سینما سر می‌زند. در فرصتی، مرتضی فرشته را از وجود موتورسواری که در تعقیب وی است مطلع می‌کند و باعث فرار فرشته می‌شود. مأموران رژیم شاه مرتضی را دستگیر می‌کنند، بی‌آنکه بداند موضوع چیست؟ او مورد بازجویی قرار می‌گیرد و کم‌کم به اسرار مهم فعالیت سیاسی فرشته پی می‌برد .



معرفی کتاب " دشت بان "                                                                    


در آخرین روزهای تابستان، خانواده ناصر (راوی داستان) در تب و تاب باز شدن مدرسه هستند. پدر ناصر، دشت‌بان است و در باغی، در کنار رود الوند (در نزدیکی قصر شیرین) زندگی می‌کند. جنگ به آنها هجوم می‌آورد و به یکباره کوچ مردم شهر و روستا آغاز می‌شود. ناصر و خانواده‌اش نیز به ناچار همراه می‌شوند. مردم شهر پیاده از پیش روی دشمن می‌گریزند. اما صبح روز بعد دشمن جاده را می‌بندد و شکار آغاز می‌شود. ناصر و خانواده‌اش به یکی از دره‌های اطراف می‌گریزند و در غاری مستقر می‌شوند. پدر ناصر، برای کمک به مردم شهر می‌رود و ناصر، گلنار (خواهر)، مادر و پدر‌بزرگ می‌مانند. پس از چند روز پدر زخم خورده باز می‌گردد. دشت‌بان همچنان که روایت‌گر مبارزه این خانواده است‌، از سوی دیگر جا‌به‌جا عشق مردم به هم را به تصویر می‌کشد. داستان ماجراهای مختلفی را بازگو می‌کند. زمستان سر می‌رسد و آن‌ها مجبورند با طبیعت خشمگین هم مبارزه کنند   .


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.