محمد صلی الله علیه و آله و سلم مثل گُل بود (۸ جلد در یک مجلّد)
نویسنده: غلامرضا حیدری ابهری
ناشر: بوستان فدک
تعداد صفحات: ۹۶
وجودش مایه خیر و برکت بود؛ آرامش، وقار و سیمای متفکرش او را از همه همسالانش متمایز میساخت و در راستی و درستی و ادای امانت و مهربانی با دیگران بیمانند بود؛ از بدو کودکی، رنج یتیمی، روح و جان لطیفش را آزرد؛ اما همچنان مؤدبترین کودک روزگار بود؛ گویا به جای والدین، پروراننده نیکوتری به تربیت دُرّ یتیم مدینه همّت گماشته بود که او را از هر آموزشی بینیاز ساخت و امین بزرگوار مکّه، بهترین الگو برای آموزش انسانها در طول تاریخ شد.
مهمترین نیاز جامعه اسلامی ما تربیت انسانهایی موحد، مؤمن و معتقد به معاد و آشنا و متعهد به مسئولیتها و وظایف خود در برابر خدا، خود، دیگران و طبیعت است و مسئولیت تربیت چنین انسانی پس از خانواده بر عهده دستگاه فرهنگی آموزش و پرورش است و بر اساس همین نیاز «سند تحول بنیادین آموزش و پرورش» در سال ۱۳۹۰ تصویب و برای اجرا به تمامی مدارس ابلاغ شد.
بیتردید برای ادای این فریضه مهم آموزشی به الگوی مناسب و جامعالشرایطی نیاز داریم که با بررسی سیره و رفتار رسول اعظم صلی الله علیه و آله و سلم از کودکی تا جوانی و از جوانی تا پیری، الگویی شایستهتر از ایشان نخواهیم یافت.
مجموعه «محمد صلی الله علیه و آله و سلم مثل گُل بود»، اثری برای آموزش سبک زندگی پیامبر (ص) به کودکان است. این مجموعه هر چهار حوزه مدنظر آموزش کودکان در ارتباط با خدا، خود، خَلق (مردم) و خلقت را پوشش میدهد و در چهل محور اصلی و ملموس سبک زندگی اسلامی را به کودکان میآموزد.
«چرا باید بسم الله بگوییم؟ چرا باید نماز بخوانیم؟ چرا باید دعا کنیم؟ چرا باید قرآن بخوانیم؟ چرا باید مسواک بزنیم؟ چرا باید مرتب حمام برویم و بدنمان را بشوییم؟ چرا باید ناخنهایمان را کوتاه کنیم؟ چرا باید پرخوری نکنیم؟ چرا باید شکرگزاری کنیم؟ چرا باید عجله نکنیم؟ چرا باید نظم را رعایت کنیم؟ چرا باید در کارهایمان مشورت کنیم؟ چرا باید کار کنیم؟ چرا باید در سختیها صبور باشیم؟» ازجمله مهمترین سؤالات کودکانهای است که در این کتاب پاسخ داده میشود.
هیچکس جرئتش را ندارد
نویسنده: حمیدرضا شاهآبادی
نـاشـر: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان
تعداد صفحات: ۱۴۲
همه ما در زندگی ترسهایی داریم؛ ترسهایی که هرچه قدر هم بزرگ باشد، گاه ناچاریم در مسیر زندگی بر آنها غلبه کنیم و کارهایی انجام دهیم که «هیچکس جرئتش را ندارد».
«فتّاح» یک نوجوان باهوش و مهربان است که در کودکی پدر و مادرش را همزمان بر اثر حادثهای از دست میدهد و با پدربزرگ و مادربزرگش در یکی از روستاهای نزدیک کرمانشاه زندگی میکنند؛ اهالی روستا یک ترس بزرگ دارند که این ترس برای فتّاح از سایرین بزرگتر است؛ اما حس قدرشناسی این نوجوان نسبت به پدربزرگش، باعث میشود با پای خود به مقابله با این ترس برود و برای این کار بر روی کمک و همراهی «حمید» دوست صمیمیاش نیز حساب میکند و در ادامه قادر و یونس نیز با آنها همراه میشوند.
این کتاب ماجرای یک جمع روستایی سادهدل و درعینحال غیور است که همدلانه در کنار یکدیگر زندگی میکنند و با کمبودهایشان صبورانه میسازند و دلخوشیهای زیادی دارند؛ امّا اتفاقات عجیبی که در قلعه بزرگ روستا با عنوان «قلعه تکیه»، موجب شده آنها دیگر نتوانند مثل سالهای گذشته مراسم عزاداری امام حسین علیهالسلام و تعزیهخوانی را در آنجا برگزار کنند و از آن بدتر اینکه جرئت ندارند برای برداشتن لوازم تکیه به آن قلعه که دیگر «قلعه جنّی» نام گرفته، پای بگذارند و حتّی از نگاه کردن به اطراف قلعه هراس دارند.
اگر اهل خواندن داستانی پُرهیجان و خلاقانه هستید و مایلید خاطرات نوجوانانی را بخوانید که در شرایط سخت جنگ تحمیلی یاد گرفتند، چگونه باید قهرمان واقعی شد و درنهایت راز گنج واقعی و خوشبختی حقیقی زندگی را یافتند؛ برای خواندن «هیچکس جرئتش را ندارد» به کتابخانههای عمومی مراجعه کنید و سراغ بسته فرهنگی «کتابخوان آبان ماه» را بگیرید.
دعبل و زلفا
نویسنده: مظفر سالاری
ناشر: بهنشر
تعداد صفحات: ۳۳۲
گاهی یک عشق زمینی، آدمی را تا اوج آسمان پرواز میدهد و گاه زمین را به بستر جمعآوری هیزم جهنّم تبدیل میسازد.
«دعبل و زلفا» ماجرای عشقی اثرگذار است و سرگذشت «دعبل خزاعی» شاعر معروف صریح و تیززبان اهل بیت علیهمالسلام است که در سفری به بغداد با بانویی عفیف و زیبارو که گرفتار بردهفروشان دستگاه هارونالرشید است، مواجه میشود و دل در گرو مهرش مینهد؛ دعبل که روحیهای لطیف و خیالی خلاق دارد؛ آن بانوی نجیب را در خیالش «سلما» مینامد و برایش شاعری میکند و با وجودی که سلما، کنیزی گرفتار است که به زودی برای فروش به دربار هارون منتقل خواهد شد؛ احساس میکند باز هم او را میبیند و بهراستی اینگونه میشود و به خواست خداوند، دعبل با سلمای خیالش که همان زلفای حقیقی است، ماجراهایی دارند که سرنوشت دعبل را زیر و رو میسازد و او را به عاقبتی خوش رهنمون میشود.
این رمان تاریخیداستانی سه شخصیت اصلی دارد؛ دعبل که گاه تا مرز سقوط در مستی و میخوارگی و شاعری در وصف طاغوتیان به هوای وصال معشوق زمینیاش پیش میرود و گاه ضمیر روشن و یاران هدایتگرش او را تا اوج یک دوستدار راستین و شجاع اهل بیت عصمت سلامالله علیهم پیش میبرد؛ شخصیت بعدی، زلفا، سراسر پاکی و نور است. زلفا شخصیتی مثبت دارد و شیعهای واقعی است و نقش بسیار مهمی در هدایت دو شخصیت دیگر دارد. سومین شخصیت ابن سیار طبیب است که بسیار مادیگراست و سرانجام تسلیم کرامت ائمه و ایمان زلفا میشود.
خواندن این رمان که با قلمی جذّاب و وقایعی زنده روایت میشود، مخاطب را تا آخرین خطوط با اثر همراه میکند؛ بهگونهای که تلخی و شیرینی اوقات شخصیتها، کام خواننده را تلخ یا شیرین میسازد.
مطالعه این کتاب تاریخیداستانی از بسته فرهنگی «کتابخوان آبانماه» به همه علاقهمندان به ماجراهای تاریخی و جذابیتهای خیالانگیز داستانی توصیه میشود.
پیتیکو... پیتیکو... و دو داستان دیگر
نویسنده: فرهاد حسنزاده
تصویرگر: علی خدایی
نـاشـر: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان
تعداد صفحات: ۲۸
بچّهها شما دوست دارید کتابی بخوانید که سه داستان زیبا را برایتان تعریف میکند؟ من که خیلی دوست دارم؛ پس اگر موافقید با «پیتیکو... پیتیکو...» و «باد دوچرخه سوار» همراه شویم تا از راز «دو لقمه چرب و نرم» سر در بیاوریم.
نخستین داستان کتاب (پیتیکو... پیتیکو...) ماجرای یک کرهاسب کوچک و دوستداشتنی است که در یک قاب عکس طلایی گیر افتاده و اصلاً حاضر نیست، آزادیاش را با یک خانه طلایی عوض کند و همه تلاشش را برای رهایی از حصار قاب عکس صرف میکند.
دومین داستان کتاب «باد دوچرخهسوار» ماجرای یک باد سرکش است که سوار بر دوچرخه راه میافتد و از وسعت و قدرتش برای تخریب طبیعت و اشیا و آزار افراد و موجودات استفاده میکند؛ امّا برایش اتفّاقی می افتد که برایش یک درس بزرگ دارد.
«دو لقمه چرب و نرم» سومین داستان کتاب و ماجرای دو گوسفند مهربان کوچولو است که علاقه خاصّی به تماشا کردن ابرها دارند؛ آنها یک روز از خطری که دو ابر شبیه خودشان را تهدید میکرد، مطلّع شدند و با کلّی زحمت و تلاش دوستان آسمانیاش را نجات دادند؛ امّا این کار خوبشان بیجبران نماند...
با خواندن این مجموعه داستان خیالانگیز، پرسشهای و نکات فلسفی تأملبرانگیزی به ذهن کودکان ما خطور میکند که شکوفایی ذهنی و پرسشگری کودک را در پی دارد.
باسمه تعالی
“ دعوت به نماز، دعوت به زیباترین جلوه های زندگی است .” مقام معظم رهبری)مدظله العالی(
فراخوان بیست و هفتمین اجلاس سراسری نماز با عنوان « » شیوه ها و مهارت های دعوت به نماز
موضوعات : • شیوه های انس کودکان با نماز در مهدهای کودک
• مهارت های دعوت به نماز در مدارس و دانشگاه ها
• راه های دعوت به نماز در خانواده
• روش های دعوت همسالان به نماز
• راه های دعوت به نماز در فضای مجازی و رسانه
• شیوه ها و مهارت های دعوت به نماز در ادارات ) مدیران و کارکنان (
• روش ها و مهارت های مبلغین و روحانیون در دعوت به نماز
♦️ علاقمندان می توانند آثار خود را در قالب های زیر ارائه نمایند : 1 ( ایده ها و تجربیات موفق
2 ( علمی و پژوهشی : • کتاب و مقاله
3 ( آثار ادبی و هنری : • شعر، رمان ، قصه و خاطره
• فیلم نامه ، نمایش نامه ، فیلم کوتاه ، مستند و پویانمایی ، موشن گرافی
• طرح های گرافیگی) پوستر، اینفوگرافی و تابلو مقاله )
4 ( محصولات نرم افزاری و سخت افزاری کمک آموزشی : • بازی و سرگرمی
• فرهنگی و آموزشی
شرایط شرکت و پذیرش آثار : اطلاعات تکمیلی و شرایط عمومی و اختصاصی از طریق پورتال و کانال های اعلام شده در بخش راه های ارتباطی قابل مشاهده می باشد . مهلت شرکت در فراخوان : تا 15 آبان ماه 1397 نحوه ثبت نام و ارسال آثار : ثبت نام و ارسال از تاریخ 15 تیر ماه 1397 از طریق سایت حاضر یا صندوق پستی: 1417743181 توجه: تنها دریافت آثار کتاب و محصولات با حجم بالای 25 مگابایت بعد از اخذ کد ثبت نام از سامانه صرفا بصورت پستی مورد پذیرش می باشد . زمان اعلام نتایج : 20 آبان ماه 1397 از طریق سایت های www.namaz.ir و www.qunoot.net جوایز و هدایا : به 110 نفر برگزیده فراخوان هدایایی به شرح ذیل تقدیم خواهد شد : 8 نفر : کمک هزینه سفر به عتبات عالیات و انگشتری متبرک مقام معظم رهبری
32 نفر : کمک هزینه سفر به مشهد مقدس
70 نفر: تفسیر یک جلدی قرآن کریم و کارت هدیه نقدی
توجه: به کلیه شرکت کنندگان گواهی حضور در فراخوان اعطاء خواهد شد . راه های ارتباطی با دبیرخانه اجلاس : شماره های تماس: 88995883 – 88995878 – 021 سامانه پیام پیام کوتاه: 30008628 پایگاه اطلاع رسانی: www.namaz.ir سایت قنوت: www.qunoot.net کانال در پیام رسان سروش: https://sapp.ir/ejlas27 کانال در پیام رسان ایتا: http://eitaa.com/ejlas27 ستاد اقامه نماز استان چهارمحال و بختیاری
توجیه المسائل کربلا (توجیهها و بهانههایی برای با حسین(علیه السلام) نبودن)
نوشته: سید علی اصغر علوی
انتشارات: بسیج دانشگاه امام صادق(علیه السلام)
تعداد صفحات: ۱۶۴
مگر میشود فطرت الهی انسان، بیدار باشد و نخواهد فرزند عزیزترین بندۀ خداوند را یاری کند؟ مگر ممکن است مظلومیت حسین فاطمه(علیه السلام) و یارانش و ظلم عظیم یزید و لشکریان ظلمت را دید و ساکت نشست؟
آنها خودشان هم این سکوت و بیتفاوتی را باور نداشتند؛ پس باید خود و دیگران را توجیه میکردند؛ میدانید که هنگامی که عمل انسان با باورها و ارزشهای او سازگاری نداشته باشد، آرامش ذهنی خود را از دست میدهد. برای آرامسازی خود دست به دلیل تراشی میزند و بهانههای فراوانی پیدا میکند؛ گرچه سهلانگاران، فراموشکاران و ساکتان در برابر این واقعۀ مصیبتبار، هرگز در این کار، توفیقی نیافتند...
«توجیه المسائل کربلا» در پی بیان توجیهات اقشار مختلف مردمی است که در مواجهه با دعوت ابا عبدالله الحسین(علیه السلام) قرارگرفتند اما با بهانههای مختلف و هر یک به توجیهی از یاری ایشان سر باز زدند. با توجه به اینکه امام زمان ما نیز، ما را برای یاری و قیام خود دعوت مینماید، مطالعه این کتاب میتواند به ما کمک کند تا دچار سرنوشت کسانی نباشیم که عامل تنهایی ولی خدا، امام حسین(علیه السلام)، شدند.
نویسنده بعد از برشمردن انواع توجیهات نظیر توجیهات عقیدتی؛ توجیهات سیاسی؛ توجیهات اجتماعی؛ توجیهات اقتصادی؛ توجیهات نظامی؛ توجیهات به ظاهر مقدّس و... در پایان، عمده توجیهات را در ۶ دسته تقسیم و هر یک را تحلیل کرده است که عبارتاند از: عقبگرد به عقاید جاهلی، دنیاطلبی؛ رهاکردن تکلیف از سوی خواص؛ غفلت؛ ترس از جان و مال و جهل و نادانی.
در قسمتی از کتاب میخوانیم:
«مسلم بن کثیر اعرج، لَنگ و از یادگاران جنگ صفین بود، ولی به کربلا آمد و شهید شد. عبدالله بن عفیف ازدی نابیان بود و از یادگاران جنگ صفین، او را نیز با یاران کربلایی پیوندی است، کربلایی شد و به قافله شهدا پیوست. با وجود این دو شهید بزرگوار دیگر توجیه نابینایی و معلول بودن از ارزش افتاد، کربلا راه هرگونه توجیه را بست! چشم و پایت را از دست دادی، ولی دیگر اعضای بدنت که میتواند نثار عزیز فاطمه شود... توان رزم هم که نداشته باشی، باز پیکرت، آبرویت، حضورت آن هم با آن سوابق روشن دلگرمی اصحاب خواهد شد و لااقل سیاهی لشکر محبوب خواهی شد.»
پیشنهاد بستۀ فرهنگی «کتابخوان مهرماه» به مخاطبان عزیز این است که همزمان با ماه عبرتآموز و پرفیض محرم، «توجیه المسائل کربلا» را مطالعه و آن را به همۀ علاقهمندان به موضوع قیام کربلا، معرفی فرمایند.
کتابچۀ فروتن آشپزی
نویسنده: مینو امیرقاسمی
نـاشـر: نشر مرکز
تعداد صفحات: ۱۰۴
خانم باشیم یا آقا، وقتی به سبب اوضاع تحصیلی یا شغلی از خانه دور میشوید، معمولاً آغاز تجربۀ آشپزیمان با راهنمایی مادران یا کسانی که برایمان جایگاه مادری دارند، آغاز میشود و چه تجربۀ شیرین و فراموشنشدنیای به دست میآوریم؛ معمولاً اولین غذاهایی که به این شکل پختنشان را میآموزیم تا سالهای بزرگسالی برایمان جذاب هستند و آنها را خیلی خوب درست میکنیم و بهگونهای استاد آموزش این غذاها به دیگران میشویم.
«کتابچۀ فروتن آشپزی» یک کتاب کاربردی است که در پاسخ یک مادر به سؤال دختر دانشجوی دور از خانهاش نوشته شده است؛ اما با کتابهای آشپزی معمولی تفاوت بسیاری دارد؛ درواقع مخاطب با خواندن این کتاب، اطلاعات بسیار ارزشمندی در خصوص ارتباط بنیادین تغذیه با فرهنگ به دست میآورد. نویسنده هوشمندانه به پیوندهای ذائقۀ سنتی و فرهنگ این سرزمین و دگرگونیهای ناخواندۀ اجتماعی آن (تهاجم فرهنگی) نیز مینگرد و علاوه بر آن از اشاره به سایر مشکلات فرهنگی، اجتماعی و حتّی سیاسی روز، خودداری نمیکند.
مینو امیرقاسمی آشپزی را مبتنی بر اصول چندگانهای میداند که اجازه نمیدهد، بیمبالات و اندیشه به امر مهم و حیاتی آشپزی بپردازیم. نویسندۀ نکتهسنج، علاوه بر آموزش کاربردی دانش ضروری آشپزی، تلاش دارد بینش خواننده را در انواع زمینههای معناساز و مرتبط با سنّت ارزشمند آشپزی ایرانی ارتقا بخشد و ضمن پذیرش برخی مؤلفههای فرایند ناگزیر مدرنیته، حرکت بر پایۀ سنّت را واجب میشمارد. پس از خواندن این کتاب، دیگر آشپزی، در نگاه هیچکس، یک کار پیش پاافتادۀ افراد بیکار نخواهد بود و در هر جایگاهی که باشیم مایلیم گاهی فروتنانه آشپزی کنیم و لذّت ببریم.
در بخشی از این کتاب میخوانیم: «خیلی اهل اندازهگیری و گِرَم و مثقال و پیمانه نیستم؛ ولی اینجا قضیۀ مجلسی و آبروداری مطرح است، باید دقیق بود (بین خودمان بماند، تمام اندازههای داده شده تقریبی و غیردقیقاند). آخر دانشجو، معیار و ترازویش کجا بود؟...»
«کتابچۀ فروتن آشپزی» هدیۀ یک مادر فرهیخته به فرزندش و همۀ فرزندان سرزمینمان است که در قالب یکی از کتابهای بستۀ فرهنگی «کتابخوان مهرماه» به کتابخانهها عرضه گشته است؛ آن را بخوانید و با نگاهی نو، جذّاب و فرهنگی به هنر آشپزی، آشنا شوید.
لالا لالا عروسک جان
شاعر: اسدالله شعبانی
تصویرگر: تهمینه حدادی
نـاشـر: کتابهای پروانه
تعداد صفحات: ۲۴
نوای آشنای لالایی، تقریباً نخستین صدای دوستداشتنی و خاطرهانگیری است که همۀ ما آن را در گنجینۀ خاطرات کودکی ضبط و ثبت کردهایم. شاید اگر بتوانیم صدای لالایی مادرها یا بزرگترهایی که برای ما لالایی میخواندند را در ذهنمان مرور کنیم با بسیاری از باورها، آرزوها و آمال ایشان آشنا شویم.
لالایی علاوه بر ارزش نوستالژیکی که برای اکثر انسانها دارد، تاریخ ارزشمند ادبیات شفاهی هر قوم را در خود دارد و به بسیاری از وقایع تاریخی، مسائل اجتماعی، حسرتها و امیدها، شرایط اقلیمی و اعتقادات بومیـ مذهبی ملّتهای گوناگون رهنمون میشود.
دنیای روزآمد تکنولوژیها، امروز، این ارمغان ارزشمند ادبیات شفاهی و فلکلور را تهدید کرده است و بسیاری مادران از فرط خستگی و مشغلۀ کار دیگر برای کودکانشان لالایی نمیخوانند و بسیاری از مادر بزرگها فرصت دیدار با نوههای عزیزشان را کمتر به دست میآورند.
حفظ این ثروت ادبی و سنّت قومی؛ حتّی با به کار گیری انواع «روشهای بازتولید فرهنگی» ارزش بسیار زیادی دارد و شاعر نامآشنای ادبیات کودک و نوجوان «اسدالله شعبانی» تلاش دارد در مجموعه اشعار لالاییاش با عنوان «لالا لالا عروسک جان»، چند لالایی موزون و زیبا و در عین حال، متناسب با سلایق و نیازهای مادر و کودک امروزی را به مخاطبان ارائه دهد.
این کتاب موزون و جذاب کودکانه، پیشنهاد بستۀ فرهنگی «کتابخوان ماه مهر» به والدین جوان است تا آن را برای کودکان عزیزشان بخوانند و خوابی شیرین و خاطرهانگیز را به فرزندانشان هدیه دهند.
موریس و کتابهای پرنده
نویسنده: ویلیام جویس
مترجم: فرمهر منجزی
تصویرگر: جو بلوم
نـاشـر: پرتقال
تعداد صفحات: ۵۲
همۀ ما میدانیم که کتابها دوستان بسیار مهربان ما هستند، آنقدر مهربان که هرگز دوستانشان را تنها نمیگذارند و بدون کمترین منّت و توقعّی هر وقت به سراغشان برویم با ما همراه میشوند. حتّی گاهی با کمک داستانها و ماجراهای پرشور آنها در حالی که در خانۀ خود نشستهایم بدون نیاز به هیچ وسیلهای تا جاهای دور سفر میکنیم و از رؤیاهای شیرین و دوستداشتنی لذّت میبریم؛ این صفات عمومی همۀ کتابهاست؛ اما هر کدام از ما کتاب ویژۀ خودمان را داریم و بهنوعی میتوان گفت: که هریک از ما خود یک کتاب هستیم با یک دنیا ماجرا، ماجرایی که با آغاز زندگی ما شروع میشود و پس از پایان زندگی مادّیمان، بیکموکاست یا تغییر، درست همانطور که آن را نوشتهایم در کنار ما میماند و شیرینی یا تلخی انتهای داستانش، وابسته به اعمال و رفتار هر یک از ماست و تنها خودمان هستیم که میتوانیم سرنوشت ابدی کتابمان را رقم بزنیم.
«موریس لسمور» هم کتاب خودش را دارد؛ موریس عاشق کتابها بود و ذهنش بر اثر کلمههای زیاد و جورواجوری که در کتابها میخواند به یک دنیای شگفتانگیز مبدّل شده بود. او عادت داشت هر روز ورقی از کتاب زندگیاش را بنویسد تا اینکه یک روز، شهر طوفانی شد و همهچیز به هم ریخت بهگونهای که حتّی کلمات کتاب زندگی موریس هم داشتند پراکنده میشدند؛ اما کتابها به داد موریس رسیدند و او به کمک یک دوست مهربان، وارد خانۀ امن کتابها شد و ترجیح داد، همراه کتاب زندگیاش کنار سایر کتابها بماند و حرف دلشان را بشنود و داستان همۀ آنها را بخواند.
تصور کن، خانهای که کتابها در آن زندگی میکنند چهقدر جذّاب و دوستداشتی میتواند باشد و اینگونه است که وقتی به خانۀ کتابها میروی (کتابخانه) نمیتوانی به همۀ کتابها با دقّت نگاه نکنی و تنها به یک یا چند کتاب اکتفا کنی؛ موریس باهوش بود و همۀ اوقاتی که کنار کتابها داشت را قدر میدانست.
روزها و سالهای شیرینی برای «موریس و کتابهای پرنده» میگذشت تا اینکه موریس متوجّه شد...
«موریس و کتابهای پرندهاش» همراه بستۀ فرهنگی «کتابخوان مهرماه» به کتابخانههای ما آمدهاند؛ اگر دوست دارید این کتاب جذّاب را که یک انیمیشن هم به نامش ساخته شده و جایزۀ آکادمی اسکار را از آنِ خود کرده است را زودتر بخوانید و با موریس به سرزمین کتابهای پرنده سفر کنید به کتابخانههای عمومی سراسر کشور مراجعه کنید.