کتابخانه عمومی آیت الله احمدی شهرکرد
کتابخانه عمومی آیت الله احمدی شهرکرد

کتابخانه عمومی آیت الله احمدی شهرکرد

حدیث درباره امر به معروف ونهی از منکر

حدیث (2) امام على علیه السلام :

 إِنَّ الْأَمْرَ بِالْمَعْرُوفِ وَ النَّهْیَ عَنِ الْمُنْکَرِ لَا یُقَرِّبَانِ مِنْ أَجَلٍ وَ لَا یَنْقُصَانِ مِنْ رِزْقٍ لَکِنْ یُضَاعِفَانِ الثَّوَابَ وَ یُعْظِمَانِ الْأَجْرَ وَ أَفْضَلُ مِنْهُمَا کَلِمَةُ عَدْلٍ عِنْدَ إِمَامٍ جَائِر

امر به معروف و نهى از منکر نه اجلى را نزدیک مى‏ کنند و نه از روزى کم مى ‏نمایند، بلکه ثواب را دو چندان و پاداش را بزرگ مى‏ سازند و برتر از امر به معروف و نهى از منکر سخن عادلانه ‏اى است نزد حاکمى ستمگر.


معرفی کتاب معتادان گمنام

معرفی کتاب انجمن معتادان گمنام: قواعد، قوانین، مسیرهای بهبود

کتاب انجمن معتادان گمنام: قواعد، قوانین، مسیرهای بهبود نوشتۀ محمد قاسمی فاخر، به کسانی که به دلایل مختلف به اعتیاد گرفتار شده و امروزه خواهان ترک آن هستند، کمک می‌کند تا اولین قدم مؤثر را بردارند و از این معضل رهایی یابند.

اعتیاد این معضل همیشه برقرار، مرز نمی‌شناسد. کودک و کهنسال، پیر یا جوان، از هر نژاد، از هر مذهب و از هر کشوری را درمی‌نوردد و در صورتی که در جان و قلب یک انسان نفوذ کند تا او را به زیر نکشاند، وی را رها نخواهد کرد و هر لحظه در انواع و اقسام و اشکال مختلف رخ می‌نماید.

اعتیاد در اندازه‌ها و تعداد معیّن در قاب‌های رنگین و متنوع و در طعم‌ها و اثرگذاری‌های منحصر به فرد، شیرازه‌ی وجود فرد و شالوده‌ی شخصیتی او را منهدم و خود بر کنترل و هدایت فرد مبتلا می‌نشیند. آمارهای جهانی از تبادل و قاچاق کالایی به نام مواد مخدر موازی با تجارت نفت نام می‌برد و کارتل‌های مواد مخدر در قالب مافیاهای بزرگ و کوچک و حتی بین‌المللی دست به تجارت شوم مواد مخدر و محرک می‌زنند و سود ناشی از آن به شرط مرگ انسان مبتلا به دست می‌آید.

امروزه تمامی کودکان خصوصاً کودکان ایران زمین در معرض انواعی از مواد مخدر و محرک هستند و اگر به علم پیشگیری ممارست نکنیم این نسل نوپا در دهان اعتیاد فرو خواهد رفت. این کودکان، می‌توانند کودکان و فرزندان شما باشند.

بنابراین وظیفه هر انسانی ایجاب می‌کند در جهت آگاهی از اعتیاد و پرتوهای آن اقدام و مسیر ورودی آن را از هر نقطه مسدود کند. علاوه بر آموزش و شکوفا کردن علم پیشگیری، قشری در حوزه درمان قرار دارد که می‌توان با ارائه خدمات مثمرثمر مسیر بهبود را هموار و حتّی آنان را در جریان زندگی ایده آل و با نشاط قرار داد.