کتابخانه عمومی آیت الله احمدی شهرکرد
کتابخانه عمومی آیت الله احمدی شهرکرد

کتابخانه عمومی آیت الله احمدی شهرکرد

معرفی کتاب معتادان گمنام

معرفی کتاب انجمن معتادان گمنام: قواعد، قوانین، مسیرهای بهبود

کتاب انجمن معتادان گمنام: قواعد، قوانین، مسیرهای بهبود نوشتۀ محمد قاسمی فاخر، به کسانی که به دلایل مختلف به اعتیاد گرفتار شده و امروزه خواهان ترک آن هستند، کمک می‌کند تا اولین قدم مؤثر را بردارند و از این معضل رهایی یابند.

اعتیاد این معضل همیشه برقرار، مرز نمی‌شناسد. کودک و کهنسال، پیر یا جوان، از هر نژاد، از هر مذهب و از هر کشوری را درمی‌نوردد و در صورتی که در جان و قلب یک انسان نفوذ کند تا او را به زیر نکشاند، وی را رها نخواهد کرد و هر لحظه در انواع و اقسام و اشکال مختلف رخ می‌نماید.

اعتیاد در اندازه‌ها و تعداد معیّن در قاب‌های رنگین و متنوع و در طعم‌ها و اثرگذاری‌های منحصر به فرد، شیرازه‌ی وجود فرد و شالوده‌ی شخصیتی او را منهدم و خود بر کنترل و هدایت فرد مبتلا می‌نشیند. آمارهای جهانی از تبادل و قاچاق کالایی به نام مواد مخدر موازی با تجارت نفت نام می‌برد و کارتل‌های مواد مخدر در قالب مافیاهای بزرگ و کوچک و حتی بین‌المللی دست به تجارت شوم مواد مخدر و محرک می‌زنند و سود ناشی از آن به شرط مرگ انسان مبتلا به دست می‌آید.

امروزه تمامی کودکان خصوصاً کودکان ایران زمین در معرض انواعی از مواد مخدر و محرک هستند و اگر به علم پیشگیری ممارست نکنیم این نسل نوپا در دهان اعتیاد فرو خواهد رفت. این کودکان، می‌توانند کودکان و فرزندان شما باشند.

بنابراین وظیفه هر انسانی ایجاب می‌کند در جهت آگاهی از اعتیاد و پرتوهای آن اقدام و مسیر ورودی آن را از هر نقطه مسدود کند. علاوه بر آموزش و شکوفا کردن علم پیشگیری، قشری در حوزه درمان قرار دارد که می‌توان با ارائه خدمات مثمرثمر مسیر بهبود را هموار و حتّی آنان را در جریان زندگی ایده آل و با نشاط قرار داد.